Niye Bizim Çizdiğimiz Mağara Haritaları Genelde Kalem Gibi de, Yabancıların Çizdikleri Genelde Örümcek Ağı Gibidir?

1. Türkiye'nin arazi yapısından kaynaklı bir olgu bu, mağaracılar olarak bizim yapabileceğimiz bir şey yok, kafamızın girdiği her yere giriyoruz..

2. Biz ana galeriyi araştırdıktan sonra hele bir de yan kollar yukarlardaysa, bakmıyoruz, uğraşmıyoruz.

Romanya'nın en derin mağarasına çimenlik bir arazide poponuzun ancak sığacağı bir yerden giriyorsunuz ve ekteki haritası olan mağara karşınıza çıkıyor;

Romanya'nın en derin mağarası V5
V5 mağarasının girişi !!!!...
Bizim için ana galeri ölçüldükten sonra genelde belki de zulüm geliyor veya enerjimiz bir anda tükeniyor psikolojikman. Hele hele önemli ve derin bir mağaraysa, uğraşmak çok zor geliyor olabilir.

Harita ve ölçüm, mağaracılıkta yapacağınız en meşakkatli işlerden biridir. Saatlerinizi alır, yavaş hareket edersiniz hele bir de ıslaksanız kimse tutmasın sizi değil mi dışarı çıkmak için!...bekle beni kamp, ateş ve yemek diyorsunuz içinizden..Ohh şöyle çıtır çıtır yanan odunların karşısında, özgür ortamda yapılan geyiğin tadı yenmez. Evet bunların hepsi doğrudur ammmaa...

1. Bir geziye gitmişsiniz ve bir ekiple içeri girmişsin ve ölçüm alıyorsunuz. Ölçüm alınmış, alınmış saatler geçmiş, yorulmuşsunuz, cm cm ölçüm alınmıştır ve nihayet bitmiştir ve yukarı çıkarsınız...Kamp biter eve gelirsin, ölçüm alan arkadaş bir de bakmışsınız

  • Aradan aylar geçmiş ve ölçüm notlarını kaybetmiştir...GÜLMEYİN ACI AMA GERÇEK bunlar başımıza geldi...Sizce Karlık'ın hala niye tam bir haritası yok diyorsunuz ha?
  • Aradan aylar geçmiştir ve çizile çizile kalem gibi birşey çizilmiştir NİYE çünkü ölçüm alınırken sadece rakamlar yazılmıştır hatta zaman zaman DEFTER veya KALEM almayı unutmuşuzdur, detayları unutmuşuz eee sadece o duvarları olan bir solucan gibi bir harita çıkmıştır çıka çıka...TÜH YAZIKLAR OLSUN BİZE ! buna harita mı denir? 
bakınız örnek aşağıdaki;


  • Birde bazı arkadaşlarımız vardır, her türlü eğitimi verirsin ölçüm eğitimi, haritaları anlatırsın bolca anlat babam anlat...Sonra bir ölçüm almaya kalkarlar eline yüzüne bulaştırırlar ya ben zaten hiç beceremiyorum bu işleri derler zeytinyağı gibi su üstüne çıkarlar. Sende affedersin kıçını yırt NEYMİŞ? tüm üyelerimiz ölçüm almayı bilecek, bilmesi lazım..LAN DE GET! diyorum kendime başka birşey demiyorum. halbuki verilen eğitimin NİMETİNİ göremez. Başka dernek ve kulüplerde bırak ölçüm bilmeyi, ölçüm alacak alet edevatları yoktur. Maşallah bizde 3 set var..
  • LAN ENDER, ona buna saldırma kendine bak. Seninde hala çizemediğin haritalar var. Doğru, bu kadar konuşmaya hala YAZÖREN haritasını detaylı çizemedim. 13 pafta beni bekliyor. Çizeceğim arkadaşlar çizeceğim ÇÜNKÜ bilimsellik adına yapabileceğim bir iş, çünkü harcadığımız o kadar EMEK, PARA ve ZAMAN'ın heba olmasını istemiyorum, çünkü arkamda birşeyler bırakmak istiyorum, çünkü, çünkü seviyorum o kadar.
Çukurpınar, Türkiye'nin en derin 2.mağarası
Tamam tamam siz en iyisi harita çizin de nasıl çizerseniz çizin, vazgeçtim iyisinden kötüsünden. Yalnız ÖLÇÜM alıp, aylar sonra çizmeyip ölçümleri kaybettim deyip BİZİ bir daha aynı mağaraya götürtmeyin olur mu?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KARANLIĞI FOTOĞRAFLAMAK (YERALTI VE IŞIKLI FOTOĞRAF ÇEKMENİN TARİHÇESİ) Chris Howes

EL ALEM NASIL YAPIYOR, NE YAPIYOR?

ASPEG`IN 10. YILI