HAYALİM


Sizlerle burada hayalimi paylaşmak istiyorum. Daha evvel, toplantılarda zaman zaman sizlere aktarmıştım ama ne demiş büyüklerimiz "söz gider yazı kalır" mış, o yüzden bende bir kere daha paylaşmak istedim sizlerle..
Hayalim; ASPEG'i Türkiye'nin hem bilimsel anlamda hem de sportif anlamda en iyi mağaracı derneği yapmak. Aslında bu özlem BÜMAK'tan beri vardı bende. BÜMAK sportif mağaracılıkta birçok öncülüğü olan ama üniversite'nin mağara ortamında yararlanacak bilimler için bölüm eksikliğini hissettiren bir kulüptü. En azından ben böyle bir çıkarımla BÜMAK'ın asgari bilimsel mağaracılığına kendimce çözüm getiriyordum.
Şimdi ise mezun olmuş, bir dernek/grup'ta her iki anlamda da ilerleme şansımız var. BUMAD ve ASKAD'dan harmanladığımız tüzük'te ki bilimsel kurul olması bile (henüz aktif olmasa bile) beni heyecanlandırıyor. Neyse ki, projelerimizde birinde Liseli öğrencilere bilimsel yaz kampı'nda bayağı bir bilim danışmanlarımız var. Belki bunlar sadece proje bazında değilde ilerde bütün grubumuzun bilim kurulu olma yolunda adım atarlar.
Sportif anlamda ise henüz geride olmakla beraber, oldukça yoğun eğitimlerimizle, genç ve tecrübesiz arkadaşları tecrübelendirerek, biz yaşlılarda :) antremanlı kalmaya çalışarak arayı kapatacağız.
Hayalimde, ASPEG'in bir DHKD, WWF tarzı işleyen, tanınan ve mağaracılık konusunda danışabilecek bir kurum olmasını istiyorum. Benim görebildiğim bunun yapmanın 3 yolu var.
1. Ekip olarak aynı amaca doğru hareket etmek. Sadece benim istememle veya genellersek sadece 1 kişinin istemesi ile böylesine büyük bir amacın elde edilmesi çok zordur, belki imkansızdır. Halihazırda, grubumuza baktığımda yaklaşık 35-40 kişi var. Herkesin heyecanlı olduğu, çok değişik karakterleri bünyesinde bulundurabilen ve "iş yapmak" (genellikle :) isteyen bir grubuz.
2. Tanıtım..Sanırım Türkiye'de ki mağaracılığın en büyük engeli bu. Bunu birazda biz mağaracılar yapıyoruz. Kendimizi özel görüp bu yeraltı gizemlerini paylaşmaktan isteyerek veya istemeyerek çekiniyoruz. ASPEG olarak halihazırda 3 şehirde varız. Biz, mağaraları ve mağaracılığı daha fazla insanla paylaşmalıyız ve bu yönde de uygun adımlar atıyoruz. Hem çoğrafi dağılımı kullanacağız hem de medya (sanal dahil) yı, iletişim aracı olarak daha sık kullanacağız. Kullanmamız lazim. Eğer komşumuz Bulgaristan'da 8 milyon insan yaşarken bunların 8 bin kişisi mağaracı ise, Türkiye'de 74 milyon kişi'de köşesine çekilmiş mağaracıları da sayarsak toplasan 500 kişi varsak burda bir problem var demektir. Tabii ki bunun hepsini tanıtıma bağlayamayız...
Hedefimiz; Antalya'da ki üyelerimiz belli bir sayıya geldiğinde, Ankara ekibimiz belli bir olgunluğa geldiğinde ki bence bu 2009 senesinin sonuna doğru olabilir (herkes gezilere katılırsa !!), ASPEG olarak dernekleşmemiz ve tanıtıma daha ağırlık vermemiz lazımdır.
3. Finans..Para olmadan hobi/hayır/STK olmak zordur. 3 şubeli ve belki daha başka şehirlerde de şubeleşme yoluna gidecek olan ASPEG'i finansal olarak sağlam bir zemine oturtmamız lazımdır. Projelerle, mühim bir başlangıç yaptık. Gerisini getirmeliyiz. 2 hedefimiz, bir lokalimizin olmasıdır. Finans konusunda biraz daha kafa yormak lazim.
İşte hayalim bu....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KARANLIĞI FOTOĞRAFLAMAK (YERALTI VE IŞIKLI FOTOĞRAF ÇEKMENİN TARİHÇESİ) Chris Howes

EL ALEM NASIL YAPIYOR, NE YAPIYOR?

ASPEG`IN 10. YILI